بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد - محمد عباسی 3459

بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد - محمد عباسی 3459

بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه پاسارگاد ، بیمه برتر
دست روی دست گذاشتن با ازدست دادن فرصت یکیست
تاشما نخواهید چیزی تغییر نخواهد کرد این راباور کنید.

طبقه بندی موضوعی

تکنیک اسکمپر روشی برای خلاقیت در فروش

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

http://www.slmsc-project.eu/en/wp-content/uploads/2013/02/4_2_scamper.jpg

اسکمپر ترفندی مهیج برای ایجاد جرقه‌های ذهنی و تراوشات فکری خلاقانه است، که می‌تواند به شما در رویارویی با انواع مسائل کمک کند .

این تکنیک که گاه از آن به عنوان ” پرسش‌های ایده برانگیز ” یاد می‌شود، در واقع مجموعه‌ای از سؤالات است که به فرد کمک می‌کند تا موضوع را از زوایای مختلف ببیند و به ایده‌های تازه دست یابد، در صورتی که احتمالاً در شرایط معمول تجسم چنین ایده‌هایی دور از ذهن به نظر می‌آیند. این تکنیک در عین سادگی، به گواه محققین از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. باب ابرلی به عنوان مبدع این روش شناخته می‌شود. تکنیک اسکمپر بر اساس این ایده است، که هر چیز تازه و جدیدی در واقع شکلی از چیزهای موجود است .

واژه‌ی SCAMPER از کنار هم قرار‌گرفتن حروف اول هفت واژه یا عبارت تشکیل شده است، که طرح سؤالات نیز بر اساس همین واژگان طلایی هفت‌گانه است :

 جانشین کردن Substitute

ترکیب کردن Combine

اقتباس ، تطبیق ، یا سازگاری ( (Adapt Adopt

تغییر دادن و یا بزرگ کردن ( (Modify Magnify

کاربردهای دیگر Put to other uses

حذف یا کاهش Eliminate

بازآرایی یا معکوس کردن ((Rearrangement Reverse

جهت استفاده از این تکنیک، ابتدا به تعریف مسأله یا ایده‌ای که قصد پرورش آن را دارید بپردازید. این مسأله می‌تواند هر چیزی اعم از مسائل شخصی و یا موضوعات مربوط به کسب و کار را در برگیرد. در واقع هر آنچه را که می خواهید بپرورانید و بهبود دهید ، قابلیت گذراندن از فیلتر اسکمپر را دارا است .

حال ، برای مثال ، سؤال “چگونه می توانم میزان فروش را افزایش دهم ؟ ، را در نظر بگیرید. بر اساس دستورالعمل SCAMPER اکنون می‌توانید سؤالاتی نظیر آنچه در ذیل می‌بینید مطرح سازید :

S )جانشین کردن): “چه چیزی را می توانم در فرآیند فروش جانشین کنم؟
C )
ترکیب کردن): چطور می توانم فروش را با دیگر فعالیتها ترکیب کنم ؟
یا به طور کلی چه چیزی را با چه چیزی می توان ترکیب کرد ؟

دستمال کاغذی + عطر = دستمال کاغذی معطر

A)اقتباس ): ”چطور می توانم از فرآیند فروش دیگری اقتباس کنم (نه کپی!) ؟
یا به طور کلی آیا می توان چیز جدیدی را از چیز دیگری اقتباس کرد؟

ساخت هواپیما با اقتباس از ساختمان بال و بدن پرندگان

M)تغییر و یا برجسته کردن) “در هنگام فروش روی چه چیزهایی می توانم تاکید کنم و آنها را برجسته کنم؟
یا به طور کلی آیا می‌توان در چیزی تغییر ایجاد کرد‌، آیا می توان چیزی را بزرگ تر و چشم گیر تر کرد؟

تولید نوشابه های خانواده

P)کاربردهای دیگر (
چطور می‌توانم کاربردهای دیگری را از فرآیند فروش دریافت کنم؟

یا به طور کلی از یک وسیله می‌توان چه استفاده‌های دیگری کرد؟

استفاده مجدد از ضایعات کارخانجات مثل تولید روغن هسته انگور از تفاله ی انگور کارخانجات آبمیوه گیری

E )حذف یا کاهش (
چه چیزی را می توانم از فرآیند فروش بکاهم؟

یا به طور کلی چه چیزی را می‌توان از یک وسیله حذف کرد؟

کوتاه کردن فرآیندهای بروکراسی با استفاده از فناوری‌های نوین

حذف سیم از بسیاری ابزار نظیر تلفن ، هندزفری ، موشواره ،

R )بازآرایی یا معکوس کردن (
چطور می‌توانم روش فروش خود را بازآرایی کنم؟

یا به طور کلی اگر چیزی را معکوس کنیم یا ترتیب آن را تغییر دهیم چه می‌شود؟

مثل تغییر چیدمان محیط کار توسط کمپانی گوگل یا تغییر ساعات کار اداری برای کاهش ترافیک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۶
محمد عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی